Leif Carlsen


Hvem er du og hvad laver du?

Jeg hedder Leif Carlsen og er medstifter og Social Selling Navigator i Social Selling Company. Vi hjælper virksomheder med at bruge de sociale medier til at skabe stærkere relationer med deres kunder, og konvertere dette til ny forretning.

Hvordan holder du styr på din todoliste i det daglige? Bruger du et system/en proces?

Jeg bruger generelt set to systemer til at holde styre på mine opgaver. Dels bruger jeg Things 3 til at styre mine personlige opgaver (også de private opgaver) og så bruger vi Close.io som CRM-værktøj til at styre dels kundeopgaver og dels lave opfølgning på tilbud, ordrer, fakturering m.m.

Endvidere bruger jeg Evernote til at holde styr på forskellige former for referencematerialer og noter.

Sidst, men ikke mindst, vil jeg nævne at vi bruger Slack til alle former for intern kommunikation. Efter at vi indførte dette værktøj, er mængden af interne mails blevet minimeret til nul! Vi sender kun mails til hinanden nu, hvis det er fordi at det er en del af en kundekorrespondance.

Bruger du forskellige systemer, alt efter om det er på arbejde eller i privaten? Hvis ja, hvilke og hvorfor?

Jeg bruger Things 3 til både arbejdsrelaterede og private opgaver. Det samme gælder Evernote.

Beskriv dit ideelle todoliste-setup, hvis alt var muligt.

Det bedste ville selvfølgelig være, hvis jeg bare kunne have ét system, men det er ikke realistisk, og vil nok heller ikke give det bedste værktøj. Jeg tror på at det gælder om at bruge den skarpeste kniv inden for hvert setup, eksempelvis opgaver, noter, referencematerialer og CRM-system.

Generelt vil jeg ønske at alle de væsentligste todoliste-værktøjer fandtes både på iOS og Android som apps. Det er desværre ikke tilfældes i dag, eksempelvis med Things.

Sociale profiler og links

  1. Facebook: https://www.facebook.com/socialsellingcompany.dk
  2. Twitter: https://twitter.com/socialsellingco
  3. Google Plus: https://plus.google.com/+SocialsellingcompanyDk/
  4. Linkedin: https://www.linkedin.com/in/leifcarlsen/
  5. Website: http://www.socialsellingcompany.dk
  6. Instagram: https://www.instagram.com/socialsellingcompany/
  7. Pinterest: https://www.pinterest.dk/socialsellingco/

Ét svar til “Leif Carlsen”

  1. Super fint indlæg – dog syntes jeg personligt at todolister som things3 er lidt overhead. Jeg bruger Evernote som taskliste med tickboxes. Så går jeg går jeg den igennem og opdaterer start og slut på dagen – så har jeg tasks og noter samlet ét sted. Har tit oplevet at bruge for meget tid på at rykke rundt på deadlines mv. på things3 (har brugt todoist) Til projekter med flere involveret bruger jeg Slack og kanban tool kanban-chi, som har forskellige visning kanban, Gantt og Liste. Her kan man uddelegere opgaver, sætte deadlines og have konstant og godt overblik.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.